Jeżeli musimy delegować swoich pracowników do innych państw w Unii Europejskiej musimy być świadomi praw jakie nas dotyczą. Jeżeli wyjazd jest jedynie kilku dniowy nie stanowi on większego kłopotu dla pracodawcy. Jeżeli jednak praca jaką miałby wykonywać pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy jakie będą nas wiązać, dotyczyć. Ważnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych i kontrole firm ich zatrudniających. Te oraz inne przepisy powinny być znane każdemu który potrzebuje wysłać pracownika do pracy zagranicę. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane bądź nie jesteśmy ich pewni warto zaczerpnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje lub seminaria które są organizowane przez: delegowanie pracowników Dzięki temu uzyskamy odpowiednią dla nas wiedzę z zakresu delegowania, jaka uprości nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z istotnymi informacjami zaleca się dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.